Pagini

sâmbătă, 21 martie 2015

Plaiul Lisei

O iesire foarte placuta din Bucuresti. Un weekend memorabil in ciuda faptului ca plafonul de nori nu ne-a lasat sa vedem eclipsa partiala de Soare din 20 martie 2015. Am plecat de joi si pe parcursul drumului am avut parte de toate anotimpurile. Si soare si cald si ploaie si frig si ninsoare. Acolo, la fata locului era zapada! Am mers cu masina lui Ivo si ne-au insotit si Alexandra si "piticul" Thomas. Ne-am cazat si seara aia a fost o succesiune continua de nori si cer senin. 



Cu SQM am masurat 21.7, la zenit, dar trebuie precizat ca pe directia N cerul este poluat luminos la greu. Satele si orasele din podisul transilvan. Fascinanta priveliste noaptea dar nedorita de astronomi. Mi-am montat echipamentul si am reusit chiar sa pun in pol telescopul. Urma ziua cea mare, cea cu eclipsa. Pe la ora 7 dimineata era inca perfect senin dar au venit rapid norii si s-a terminat. Nici a doua noapte nu a fost mai buna iar ziua mai mult a plouat. Abia sambata s-a inseninat complet si am facut o mica excursie in susul vaii.




Muntele este spectaculos pe tot drumul. Zapada era la inceput doar pe alocuri dar pe masura ce urcam devenea continua. Chiar si din fata cabanei creasta arata cu totul deosebit.



Nu stiu ce varfuri sunt pe acolo dar privelistea era magnifica.
Si a venit ultima noapte: perfect senin. Am inceput cu poze facute cu teleobiectivul lui Ivo de 85mm. Cometa Lovejoy si roiul dublu.





O alta apropiere interesanta, Jupiter si Praesepe



Este excelenta ideea iesirii in grup caci iti permite sa folosesti si instrumentele altora. Multe multumiri Loredanei caci luneta ei era pusa in pol si focusata. Contributia mea a fost setarea aparatului si prelucrarea imaginilor. M51:



Nu pot sa nu pomenesc ca in timp ce faceam seriile de fotografii la diverse obiecte, comandate de intervalometru, m-am delectat cu observatii vizuale. Cele mai multe prin telescopul de 10 inch al lui Ivo dar si prin instrumentele altora. O adevarata placere sa vezi pe un cer negru toate frumusetile alea si sa nu faci nici un efort in a le cauta. Am fost un mic "parazit" in aceasta ocazie dar nu regret nimic.
Nu puteam rata doua zone interesante din Calea Lactee. Inapoi la teleobiectivul de 85mm si montura proprie. Prima a fost North America nebula din Cygnus



si n-am scapat nici nebulozitatea din jurul lui gamma Cygni:



Drumul spre casa a fost o placere in ciuda faptului ca am dormit foarte putin si eram obositi. Nu ne-am indurat sa intram in cabana decat dupa inceperea crepuscului.
O noapte de repetat oricand!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu