Pagini

sâmbătă, 20 septembrie 2014

Star Party la Comana 3

La invitatia amabila a pritenilor, chiar si in mare graba, nu poti ramane insensibil la posibilitatea de a iesi noaptea sub stele. Am plecat destul de tarziu caci a durat ceva pana ne-am adunat cu totii si am avut ceva peripetii pe drum: o pana si gasirea locatiei. Am fost insa rasplatiti cu un cer senin, contrar prognozei.


Destul de rece afara dar multa lume, si mai incepatori si mai avansati, dar cu totii entuziasti. Cand m-au invitat au zis de ceva "light" mai mult pentru observatii vizuale. M-am echipat corespunzator dar iau cu mine mereu aparatul foto si am pus si adaptorul pentru punere pe montura. O montura altaz usoara si mica bineinteles dar cu GOTO si GPS. Dupa ce am facut alinirea si m-am uitat la vreo 3-4 DSO-uri nu am rezistat ispitei sa trec pe foto. Era pe cer intr-o pozitie favorabila o cometa, C/2014 E2 (Jacques). Mai intai o serie in apropiere, cu Lyra, pentru focusare si stabilirea unui timp de expuenre cat mai lung. Abia apoi seria pentru cometa si iesit cam asa



dar asta dupa prelucrari destul de laborioase in PC. Dar nu ma plang dupa timpul petrecut in fata ecranului caci sunt multumit de ceea am obtinut intr-un timp atat de scurt cu o montura azimutala si un teleobiectiv de 135mm.
Spre est se vedea foarte frumos Orionul si mi-am zis sa incerc si M42



cu aceeasi focala si setari. Un singur "regret" ar fi, acela ca apare o aberatie cromatica destul de evidenta dar este de asteptat de la un obiectiv "vechi" (il am de vreo 20 de ani, luat atunci la SH) si destinat fotografiei pe film.
Am tras cu ochiul prin instrumentele altora ca e mai usor cand altcineva cauta si gaseste ceva interesant. Si mai ales cand observi prin ceva mai mare decat modesta mea luneta de 80mm. Sper sa finalizez cat mai curand telescopul de 10 inch sa pot arata si eu altora "chestii" interesante.
Iesirea a fost frumoasa chiar daca scurta. De repetat oricand.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu