Pagini

sâmbătă, 29 iunie 2013

Lacul Vacaresti


O zi de vara putin mai blanda ca temperatura. Am ales dupa amiaza in locul diminetii caci eram interesati mai mult de cuiburile chirelor (Chirighita cu obraz alb - Chlidonias hybridus) si doream lumina multa pentru filmari. Ce dezamagire! In locul cunoscut nu mai era absolut nici o pasare. Am zis sa ne incercam norocul pe o alta balta unde am filmat un starc mic (Ixobrychus minutus). Natura ne ofera multe surprize cand ne asteptam mai putin. Din prapastia dezamagirii am urcat brusc pe culmile bucuriei. Exact in locul unde trona, cu o saptamana in urma, starcul mic statea acum relaxat fratele lui mai mare pe care incercam de mult sa-l surprindem fotografic sau video. Este vorba de starcul de noapte (Nycticorax nycticorax). Nu pescuia, pur si simplu isi ciugulea penele.



Dupa fotografii si filmari de la distanta mai mare am incercat sa ne apropiem. Eroare fatala. Ne-a simtit imediat si zburat. Ne-am intors la telul initial si urmarind zborul chirelor am ales sa mergem intr-un loc unde cu o luna urma se putea ajunge doar cu cizme de cauciuc cu caramb inalt. Un lac mai ferit plin de pasari. Puii de chira au crescut mult, au aripile aproape la fel de mari ca si ale parintilor. Si sunt bineinteles si mai flamanzi si tipa mereu dupa mancare. Se deplaseaza foarte usor inot.



Parintii fie zboara dupa mancare



fie ii supravegheaza cu stasnicie si nu lasa intrusii sa le deranjeze odraslele.



O rata mare (Anas platyrhynchos) isi plimba puiul pe lacusor.



Dar asta se vede mai bine in filmul urmator:



Ceea ce parea un inceput prost s-a transformat in final intr-o iesire reusita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu