Pagini

sâmbătă, 21 decembrie 2013

Solstitiu

Este o perioada incarcata a anului. Sezonul cursei pentru cadouri si al pregatirilor pentru sarbatori. Tocmai terminasem o serie de cumparaturi prin Drumul Taberei si ma intorceam. Traseul spre casa trece pe langa Herastrau. Am renuntat la RATB in favoarea unei plimbari (foto) prin parc. Desi destul de tarziu am inceput cu pozatul lacului plin cu pescarusi.



Nu stiu ce faceau acolo dar erau extrem de multi. Si pareau sa fie acolo si alte pasari.



Am trecut si pe langa locul unde am facut printre primele mele fotografii acum aproape 25 de ani. Nu am scapat prilejul. La orizont se vede o cladire noua.



Dar ceva nu imi dadea pace. Soarele se apropia de apus si prin minte imi trecea stirea de la un post TV ca este ziua cea mai scurta din an. Ma uit la ceasul de pe telefon, deschid programul adecvat (PlanetDroid) si im dau seama ca mai am o jumatate de ora sa ajung pe partea cealalta a lacului pentru fotografia dorita. Vreau sa spun pentru o serie de poze din care am ales vreo doua care mi-au placut mai mult. Frumos apus chiar daca am cam inghetat pe malul lacului.





si inca una, cu un scop special.



Pe aceasta voi compara cu apusul de la celalalt solstitiu, cel de vara. Calculele arata ca am campul obiectivului mai mic decat cel necesar. Este foarte probabil ca in iunie Soarele sa apuna in dreapta, in afara cadrului acestei poze. Inca nu stiu cum voi rezolva problema dar mai am 6 luni sa ma gandesc.

Foarte utila pasiunea pentru astronomie. Si placuta. Si te provoaca sa faci lucruri noi. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu