Pagini

joi, 9 ianuarie 2014

Zambila

A inceput plecand de la indemnul mamei de a fotografia frumoasele zambile pe care le primise de la fratele meu. O simpla fotografie nu m-ar fi multumit asa ca m-am hotarat sa fac un time lapse. Echipamentul e simplu: un trepied, camera foto si un intervalometru. Partea dificila e controlul luminii. Am inceput facand din camera personala un spatiu aproape complet negru acoperind fereastra si usa. Dar nu a fost suficient. Am improvizat cu cartoane, catifea neagra si un schelet din tevi de PVC un cort foto destul de voluminos (2m x 1m x 1,5m). Ca unica sursa de lumina am pus un neon portabil si am adaugat doua bucati reflectorizante de carton pentru a mai indulci penumbrele. Asa a aparut in schema cel de-al doilea trepied. Si deoarece aveam nevoie de un stalp la capatul cortului am pus si un al treilea trepied. Foarte comica incalceala de picioare de trepiede pe langa care am pasit timp de trei zile ca un ninja de frica sa nu misc ceva.

Primele probe, primele surprize. Obiectivul de 50mm avea focala prea lunga. Inapoi la cel de kit. Incadrare cam la 35mm si apare o teava de PVC in cadru. Miscat trepied si floare stanga-dreapta si sus-jos. Rezolvata incadrarea. Totul parea in regula dar setarea de tub fluorescent dadea nuante albastrui in fotografie. Spre uimirea mea cea mai "realista" imagine am obtinut-o cu Auto WB. Ma uit si la expunere si ecranul aparatului foto imi arata mici zone supraexpuse. Corectez si asta si setez intervalometru la 6 minute. Sting lumina in camera si incep seria. Nestiind cat va tine bateria (incarcata complet) revin destul de des sa verific. Prima noapte am dormit mai agitat caci cortul nu era etans si ceea ce scapa lumina complet camera. A doua zi aproape la fiecare ora un control al modului cum progreseaza proiectul. Se putea vedea cum se schimba floarea si eram foarte incantat. La inceput am crezut ca nu dureaza mult. Dar m-am inselat. A doua noapte am acoperit cu haine gaurile prin care iesea lumina si am dormit mult mai bine. Cat am stat la calculator am folosit lumina strict in intervalul de 6 minute cand aparatul foto era intre expuneri. In timpul zilei am evitat sa intru in acea camera. Strictul necesar: verificarile de rutina si utilizarea PC-ului.

Nici cand am "terminat" lucrurile nu a revenit usor la normal. Am mai facut o ultima poza pentru balansul de culoare,


deloc spectaculos dar strict necesar. Apoi stransul instalatiei si in sfarsit prelucrarea. Un filmulet preliminar facut din imaginile (JPEG) micsorate dar neprelucrate imi arata ca stau destul de bine. A mers repede cu acesta si eram destul de multumit. Dar DPP-ul imi arata ca totusi mai era putin supraexpus si nici culorile nu erau 100% OK. Corectiile de culoare si expunere si convertirea din format RAW in JPEG a durat foarte mult. Si era doar inceputul. Mult mai mult a durat in editorul de film desi era o secventa foarte simpla. A contat ca am dorit calitate maxima si am dus in el fotografiile la rezolutia nativa. In fine, totul s-a terminat in patru zile desi efectiv am fotografiat "numai" doua zile si ceva.


Cateva lucruri depre proiect:
  • aparat Canon 1100D cu obiectiv de kit 18-55
  • ISO 800, 35mm, f/5.6, 1/8 sec.
  • trepied Giottos lestat cu un bidon de apa de 5 litri
  • 52 ore de fotografiat
  • 520 imagini, spatiul ocupat este de 8,31 Gb
  • durata unui acumulator cca 21 ore deci atentie la schimbat (eu nu am miscat deloc aparatul; am avut acces la compartimentul card/baterie)
  • durata proiectului 4 zile
  • fara costuri, aveam materialele necesare prin casa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu