Pagini

sâmbătă, 10 august 2013

astROmania 2013

Anul acesta participarea la tabara astronomica a fost mult mai scurta decat de obicei. In schimb a fost pe principiul: "putin dar bun". O zi la dus, una la intors si trei nopti de stat efectiv acolo.
Drumul a fost frumos mai ales ca am trecut pe Transalpina. In fotografie sunt Adrian Sonka si Vladimir Stefanescu. Peisajul de pe Transalpina iti taie rasuflarea. Iti vine sa te dai jos din masina si sa o iei spre Parang.



Dificil drumul pentru soferi dar merita din plin efortul. Dupa cum se vede era cam innorat dar in noaptea respectiva a fost senin si masuratorile cu SQM au aratat 21,7. Calitatea cerului a fost  deci foarte buna. In timp ce pozam pe M15 cu teleobiectivul de 135mm prin camp a trecut o perseida stralucitoare.



Evident ca nu a incaput tot dar este spectaculos si asa. Apoi m facut o serie lunga de imagini, spre est, care se pot vedea montate in filmul de la sfarsit. 
A doua zi am facut o mica excursie spre varful Steflesti. Am mers cu masina pana in sa si de acolo mai bine de o ora pe jos. Urcus abrupt. Sus toata lumea a dat telefoane caci acel loc este unul dintre putinele unde exista semnal cam in toate retelele. Grup numeros si vesel.



In spate e vizibil Cindrelul dar mai bine se vede in pozele facute la coborare.





Nu am rezistat tentatiei de a poza cu acel copac. El se afla foarte aproape de saua unde ramasese masina. Se vad drumul si varful Cindrel.
Si a doua noapte e fost senina cu aceeasi trasparenta excelenta. Masuratorile repetate cu SQM au aratat constant 21,7. Pentru fotografiat am ales o alta incadrare si am indreptat fisheye-ul spre zenit cu ideea de a ilustra miscarea Caii Lactee pe cerul nocturn. Tot in film se vede rezultatul seriei. Am avut norocul unei perseide foarte vizibila in una dintre imagini.



Meteorul se vede in partea de jos. O noapte "calda" in comparatie cu ceea ce am avut in alti ani.
In ziua urmatoare am dat o fuga intr-un loc unde aveam semnal pentru telefonul mobil.

Poiana mare, cu un canton silvic parasit. Am facut ceva poze de macro. M-am intors incet, incet fotografiind peisajul si inregistrand zgomotul paraielor. Dupa ce am ajuns inapoi la cabana a inceput o ploaie torentiala. Cu gheata.



I-am filmat pe cei surprinsi de ploaie. Erau comici incercand sa se protejeze cu umbrela haina. Interesant cerul dupa ploaie. Am si filmat dar si fotografiat.



Vremea s-a potolit pentru un timp si ne-am vazut linistiti de treburi.



Dupa ce s-a inserat au inceput fulgerele. Un adevarat spectacol. Am facut o serie (de vazut in film) si, ca orice astronom amator, am incercat compunerea pozelor.



Am mai avut parte de ceva asemanator in taberele de la Ghirdoveni dar nu am reusit atunci asemenea serii. Pe vremea aceea lucram pe film, obiectivele aveau camp mult mai mic, experienta mai putina ...  Nici macar nu stiam ce inseamna timelapse! De realizat ce sa mai vorbim. Abia odata cu cea de-a doua camera digitala, de 2 megapixeli, am facut prima serie cu ocazia Perseidelor din 2004. Mult zgomot si doar 2 meteori, mici si slabi, aproape invizibili.

Acum aparatele digitale si prelucrarea pe calculator ofera posibilitati la care nu prea visam pe atunci. Traim vremuri interesante dpdv astrofotografic.



A fost frumos si as repeta oricand.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu