Pagini

duminică, 8 septembrie 2013

Star Party la Comana

Evident ca nu in comuna Comana ci la marginea padurii cu acelasi nume. Cer perfect senin, lume multa si entuziasta. Am tinut sa incerc expuneri cu o montura altaz foarte usoara ce se poate monta pe trepiedul foto. Am inceput cu Nova Delphini care era foarte sus, aproape de zenit. Expunerile uzuale pe montura ecuatoriala erau de 10 secunde. Focala de 135mm la F/2,8. In acest caz nu au mers decat cele de 5 secunde. Ca sa fie cat de cat consistent am folosit o sensibilitate dubla, 400 ISO in loc de 200.
Am coborat mai jos, spre est, si am testat camera la sensibilitati mari: 1600, 3200 si 6400 ISO. Subiectul a fost binecunoscuta galaxie din Andromeda M31.



Dupa cum era de asteptat imagini zgomotoase dar totusi uzabile. Am scos darkuri si a iesit ceva decent pentru o dotare minimalista si foarte mobila. La 6400 ISO si 20 secunde expunere.
Am trecut apoi la ceea ce imi oferea orizontul estic: Pleiadele.



Spre surprinderea mea imaginile aratau destul de bine. Expuneri de 55 secunde al ISO 1600. Incurajat am trecut la Hyade dar timpii alesi nu au dat roadele asteptate: o singura imagine buna spre deosebire de cele 5-6 de la celelalte subiecte.



In timp ce faceam expunerile am trecut pe la instrumentele colegilor si m-am delectat cu ceva observatii vizuale. Frumos si placut.
Dupa plecarea participantilor am ramas la urma pentru o incercare de a obtine o serie suficient de lunga de expuneri la nova. Acum Definul era mult mai jos si expunerile de 10 secunde au mers perfect.



Cerul a fost incomparabil mai bun acolo. Chiar inainte de plecare am masurat cu SQM valori de 21,3 pe mai multe zone in jurul zenitului. In fotografia cu nova se vede foarte clar calitatea - fond mult mai negru decat ceea ce obtin in Bucuresti.
O experienta pozitiva si de repetat cat mai curand si cat mai des.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu