Pagini

sâmbătă, 26 octombrie 2013

Valeni

Am acceptat cu placere invitatia lui Radu de a-i vizita observatorul din Valeni. Calatoria cu masina ne-a permis admirarea unor peisaje de toamna foarte frumoase.



La un moment dat ne-am oprit putin si am avut ragazul sa fac cateva fotografii pe valea Teleajenului.



Am schimbat putin locatia si am gasit o ceva ce mi-a placut.



Ajunsi la Valeni am studiat putin observatorul aflat intr-un stadiu foarte avansat. Cum se spune in constructii este deja "la rosu". El este in prezent perfect functional si au ramas doar amenajarile necesare observatiilor remote. Deocamdata observatiile astronomice inca mai necesita prezenta umana la fata locului dar in viitor se vor putea da comenzi de la distanta, prin Internet. Un proiect ambitios, demn de urmat si de la care putem invata multe.
Principala mea tinta a fost Nova din Delphinus. Cu montura din observator a fost o joaca sa o gasesc si sa fac expuneri suficient de lungi pentru a obtine imaginea novei a carei stralucire scazuse foarte mult.



Daca la inceputul serii SQM arata 20,3 pe masura ce ne-am apropiat de miezul noptii calitatea cerului a crescut la 20,5. Si probabil s-a mai imbunatatit pana dimineata. Din pacate nu am putut sta pana atunci, mai ales ca rasarise si Luna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu